رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12379

طرح نظارت بر بازار لوازم‌یدکی در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش یدکی‌رسانه طرح شناسه گذاری کالا و کدرهگیری با هدف مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی از مرداد ماه سال گذشته برای گروه کالایی لوازم‌یدکی خودرو اعمال گشت. تا پایان سال ۱۴۰۱ به تولیدکنندگان و فعالان صنفی در این حوزه فرصت دریافت شناسه و کدرهگیری داده شد و از ابندای فروردین ماه سال ۱۴۰۲ سایت سامانه جامع تجارت در بخش صدور کدرهگیری و شناسه از دسترس خارج و از ابتدای سال جاری نیز این طرح به مرحله عملیاتی وارد شد و از این تاریخ تمامی کالاهای بدون شناسه به عنوان کالای قاچاق ضبط و با فرد خاطی برخورد می‌شود.

لقمانی، مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در  این خصوص اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در بازار لوازم‌یدکی خودرو، وجود محصولات قاچاق و تولیدات تقلبیست  که همواره مورد شکایت شهروندان بوده است. خوشبختانه وزارت صمت با تدوین و اجرای طرح شناسه گذاری کالا و کدرهگیری به مبارزه با این مشکل پرداخت.

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره روند اجرای این طرح گفت: در راستای اجرا و حمایت از این طرح از امروز به مدت یک هفته، طرح نظارت بر لوازم‌یدکی خودرو در این استان اعمال خواهد شد. نظارت بر بازار در دستورکار قرار گرفته و در صورت مشاهده کالای بدون شناسه، با متخلف طبق قانون برخورد شده و محصول مذکور نیز به عنوان کالای قاچاق ضبط خواهدشد.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد