رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12375

فرهنگ‌سازی به اجرای طرح شناسه‌گذاری کالا کمک می‌کند

به گزارش یدکی‌رسانه طرح شناسه‌گذاری و دریافت کدرهگیری در جهت مقابله با کالاهای قاچاق و تولید محصولات تقلبی در دستور کار وزارت صمت قرار گرفت. این طرح برا پنج گروه کالایی اعمال شد. لوازم خانگی، پوشاک، دخانیات، محصولات بهداشتی و آرایشی و در نهایت لوازم‌یدکی خودرو مشمول این طرح شدند. اجرای این طرح در بخش لوازم‌یدکی خودرو از مرداد ماه سال گذشته در دستورکار قرار گرفت و تا پایان سال ۱۴۰۱ به تولیدکنندگان، شرکت‌ها و افراد شاغل در این حوزه فرصت دریافت شناسه کالا و کدرهگیری داده شد. این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۲ به مرحله عملیاتی وارد و از ابتدای فروردین سامانه جامع تجارت در بخش صدور شناسه کالا و کدرهگیری متوقف شد. از این تاریخ به بعد تمامی کالاهایی که بدون شناسه و کدرهگیری باشند به عنوان کالای قاچاق ضبط می‌شوند. اجرای این طرح مزایای بسیار زیادی برای شهروندان و مصرف‌کنندگان دارد. باید فرهنگ‌سازی جدی در این زمینه اجرا شود تا عموم مردم از فواید این طرح مطلع شوند.

خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی، از  همکاری نکردن برخی شرکت‌ها و سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان اطلاع داد. بعضی از شرکت‌ها تمایلی به اجرای این طرح ندارند. مصرف‌کنندگان و خریداران نیز به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی رسانه و عدم آگاهی از وجود این طرح و مزایای آن، نتوانند از این طرح بهره‌مند شوند. این مسئله نیازمند جریان فرهنگ‌سازی می‌باشد تا مردم با آشنایی درست از این طرح و خرید قطعات شناسه‌دار به اجرای هرچه بهتر طرح شناسه‌گذاری کالا کمک کنند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد