رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12284

نرخ تایر در مسیر کاهش قرار گرفت

به گزارش یدکی‌رسانه، محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، افزایش قیمت تایر را نتیجه کاهش توزیع این محصول   دانست و اشاره کرد که با توزیع تایر توسط واحدهای صنفی قیمت تایر روند تعادل را طی می‌کند و احتمال می‌رود که در اوایل سال ۱۴۰۲ نرخ تایر، کاهش یاید.

محمدرضا آل سارا درباره افزایش قیمت ۲۰ درصدی قیمت تایر گفت: توزیع تایر در بازار در مسیر کاهشی در حال حرکت بود  اما خوشبختانه با تدابیر وزارت صمت روند توزیع تایر در مسیر درست قرار گرفت و با توزیع تایر توسط واحدهای صنفی مسیر توزیع به درستی در حال طی شدن است. این روند تا ۱۵ فروردین نیز ادامه دارد و بعد از این تاریخ در صورت تصمیم‌گیری‌های جدید، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به این مسئله که تعداد نمایندگی‌های توزیع تایر مناسب بوده اظهار کرد که احتیاجی به افزایش تعداد نمایندگی‌ها نیست و در ادامه گفت: سود خرده فروش و عمده فروش تغییری نداشته و کماکان سود عمده فروش سه درصد و سود خرده‌فروش ۱۲ درصد لحاظ می‌شود.

محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران اذعان کرد: چالش های شبکه خرده فروش با تولیدکنندگان تایر و نمایندگی‌های توزیع با درایت و تدابیر وزارت صمت در حال حل شدن است. و امیدداریم که هرچه سریعتر به عادی شدن قیمت تایر نزدیک شویم. قطعا در اوایل سال ۱۴۰۲ با کاهش قیمت تایر روبه رو خواهیم شد. اغاز توزیع تایر و عبور از مرحله احتمالی توقف در توزیع، قیمت تایر کاهش یافته و با توزیع مناسب به تدریج عرضه و تقاضا در بازار به حالت تعادل خواهند رسید.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد