رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12645

جلسه کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران برگزار شد

به گزارش یدکی‌رسانه، به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، جلسه کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران با محوریت آموزش قانون پایانه های فروشگاهی با حضور حمیدرضا رستگار، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران، تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی و اکثریت اعضای کمیسیون به ریاست حسن حسنی روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل کمیسیون های این اتاق تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه حمیدرضا رستگار، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران در سخنانی با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی های مالیاتی گفت: اصلی ترین لازمه جهت عملکرد مطلوب اصناف در حوزه مالیات مسلما داشتن اطلاعات کامل، تخصصی و به روز در خصوص قوانین و مقررات مالیاتی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران با بیان اینکه امسال مهمترین موضوع اتحادیه های صنفی و اتاق های اصناف بحث اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در حوزه اصناف است افزود: با توجه به اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و مشمول شدن این قانون برای اصناف، ارایه آموزش ها و اطلاع رسانی های لازم حساسیت بیشتری پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: بر این اساس و طبق وظیفه قانونی و صنفی، هیئت رئیسه اتاق و کمیسیون بیمه و مالیات تمام تلاش خود را بر این امر گذاشته اند تا به طرق مختلف اطلاعات لازم را به مودیان مالیاتی اصناف انتقال دهند. اشراف و تجهیز کلیت اصناف به اطلاعات و آموزش های مورد نیاز موجب کاهش آسیب و ضررهای آن در این فرایند جدید خواهد شد.

رستگار همچنین به مبحث تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم اشاره کرد و گفت: این تبصره در کلیت خوب است؛ اما اگر نادرست استفاده شود افراد را به دردسر می اندازد؛ لذا اتحادیه ها و مسئولان دست اندرکار آن باید اطلاع رسانی های لازم را به اعضای خود داشته باشند.

شایان ذکر است در جریان این جلسه برخی آموزش ها و اطلاعات لازم در ارتباط با مالیات بویژه قانون پایانه های فروشگاهی از سوی مدرسان مالیاتی حاضر در نشست ارایه شد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد