رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12527

قیمت خودرو در مسیر نزول

به گزارش یدکی‌رسانه، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص وضعیت بازار پس از عرضه خودروهای طرح یکپارچه عنوان کرد: عرضه خودروهای طرح یکپارچه آغاز شده است. در پی این عرضه، قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی مسیر کاهشی را طی می‌کنند. اگر عرضه ۵۰ هزار خودرو به طور هفتگی ادامه یابد، این کاهش قیمت نیز تداوم خواهد داشت. محصولات سایپا بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

سعید موتمنی اظهار داشت: در روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار ریزش داشته است. عرضه خودروهای طرح یکپارچه توسط خودروسازان آغاز شده و مشتریان بازار نزول پیدا کردند به همین علت قیمت خودروهای تولید داخل و مونتاژی در مسیر کاهش قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه، بیان کرد: قیمت ساینا از ۴۳۵ میلیون تومان به ۳۹۵ میلیون تومان رسیده است. تیبا دو نیز حدود ۴۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و ۳۸۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. کوئیک اتومات نیز با ریزش ۳۵ میلیون تومانی با قیمت ۴۹۵ میلیون تومان خریداری می‌گردد. در کل محصولات سایپا بین ۳۰ الی ۴۵ میلیون تومان، کاهش قیمت داشته است.

موتمنی با اشاره به ادامه روند کاهش قیمت‌های خودروهای مونتاژی در بازار تصریح کرد: تیگو۸ مدل ۱۴۰۱، ۴۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. قیمت این خودرو در چند روز گذشته چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان محاسبه می‌شد اما اکنون با قیمت سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

این فعال صنفی در صنعت خودرو خاطر نشان شد: فیدلیتی (۷ نفره) مدل ۱۴۰۱ نزدیک ۲۰۰ میلیون تومان ریزش قیمت را تجربه کرده است. قیمت این خودرو دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بود اما در حال حاضر با مبلغ ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، معامله می‌شود. جک S۵ نیز از این قافله عقب نمانده و با کاهش ۱۳۰ میلیون تومانی از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان نزول پیدا کرده است.

سعید موتمنی به کاهش قیمت محصولات ایران‌خودرو اشاره کرد و ادامه داد: قیمت پژو ۲۰۷ اتومات سقف پانورما  از حدود یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان نزول قیمت پیدا کرد. قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز از، ۸۱۰ میلیون تومان به حدود ۷۶۸ میلیون تومان کاهش یافت.

وی در ادامه اضافه کرد:قیمت هایما S۷ نیز حدود ۶۰ میلیون تومان کاهش یافته است، پژو پارس از حدود ۶۵۰ میلیون تومان به ۶۰۵ میلیون تومان، قیمت ۲۰۶ تیپ ۳ از ۶۶۰ میلیون تومان به ۶۳۰ میلیون تومان و قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ از ۶۴۰ میلیون تومان به ۵۹۵ تومان کاهش قیمت داشته‌‍‌اند.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در پایان اذعان کرد: اگر روند عرضه ۵۰ هزار خودرو به طور هفتگی ادامه پیدا کند، قیمت خودرو  نیز ببه حرکتش در مسیر نزولی ادامه خواهد داد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد