رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12484

افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو نتیجه عدم کنترل قیمت مواداولیه

به گزارش یدکی‌رسانه، سید احمد حسینی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در خصوص افزایش قیمت لوازم یدکی در بازار خودرو گفت: عدم مدیریت قیمت مواداولیه باعث شده که قیمت قطعات یدکی خودرو افزایش یابد. برای حل چالش‌های این بازار به کمک دولت نیاز داریم و مادامی که دولت از کارشناسان صنفی استفاده نکند طرح‌هایی چون طرح شناسه کالا شکست می‌خورد.

سید احمد حسینی در خصوص افزایش قیمت قطعات‌ یدکی در بازار گفت: متاسفانه دولت قیمت مواداولیه را کنترل نکرده است و همین عدم مدیریت باعث شده که قیمت لوازم‌ یدکی در بازار افزایش یابد.

این فعال صنفی در خصوص میزان افزایش قیمت اظهار کرد: تولیدکنندگان باید قیمت‌های جدید را اعلام کنند. ما منتظر هستیم تا با اعلام آن‌ها، قیمت‌های جدید را بر نرخ لوازم یدکی در بازار اعمال کنیم.

احمد حسینی ادامه داد: متاسفانه افزایش قیمت باعث می‌شود کالاهای تقلبی به بازار راه پیدا کنند. بازار لوازم یدکی برای بهبود به حمایت دولت نیاز دارد. حمایت حاکمیت از این صنف می‌تواند به حل چالش‌ها کمک کند.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت باید از کارشناسان خصوصی و صنفی استفاده کند. زمانی که طرح‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها بدون کمک کارشناسان بخش خصوصی طرح‌ریزی می‌شوند، مشکلات بازار لوازم یدکی نیز پابرجا می‌ماند. این روند باعث می‌شود طرح‌های برنامه‌ریزی شده مانند طرح شناسه کالا محکوم به شکست باشد.

سید احمد حسینی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در خصوص تامین بازار لوازم یدکی خودرو در روزهای نوروز گفت: خوشبختانه نوروز را به خوبی پشت سر گذاشته و از لحاظ تامین بازار در این ایام تعطیل با چالشی همراه نشدیم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد