رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12634

افزایش قیمت مواد اولیه چالش تشکدوزان و صندلی‌سازان خودرو

به گزارش یدکی‌رسانه، سهراب برجی، رئیس اتحادیه تشکدوزان و صندلی سازان خودرو تهران اظهار کرد: عدم ثبات اقتصادی در بازار، اصناف را دچار چالش کرده است. صنف  تشکدوزان و صندلی سازان خودرو در شرایطی که نوسانات نرخ ارز حاکم است با افزایش قیمت مواد اولیه مواجه شده‌اند که در پی آن تقاضا در بازار کاهش یافته و بازار  در حالت رکودی قرار گرفته است.

سهراب برجی اذعان داشت: عدم ثبات بازار و نوسانات نرخ ارز، باعث رکود بازار اصناف گشته که صنف تشکدوزان و صندلی سازان خودرو نیز از گزند آن در امان نمانده‌اند. متاسفانه صنف ما مانند سایر اصناف در شرایط بد اقتصادی دچار بحران شده و در مسیر رکودی حرکت می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: در شرایطی که تقاضا کاهش یافته است با افزایش قیمت مواد اولیه روبه رو هستیم . مواد اولیه مورد نیاز صنف تشکدوزان و صندلی سازان خودرو از طریق کارخانه‌های پتروشیمی تامین می‌شود که در شرایط نوسانی نرخ ارز، افزایش قیمت داشته‌اند.

این فعال صنفی در صنعت خودرو افزود: هنگامی که فعالان اقتصادی صنف تشکدوزان و صندلی سازان خودرو مواد اولیه را با نرخ صعودی تهیه می‌کنند، به طبع مجبور می‌شوند که قیمت محصولات خود را افزایش دهند.  در واقع مسیر افزایش قیمت از کارخانه‌ها شروع شده و بعد به سمت اصناف حرکت کرده است.

برجی تصریح کرد: اگر نمودار صعود قیمت‌ها با درآمد فعالان اقتصادی متناسب نباشد، در پی افزایش قیمت، تقاضا کاهش می‌یابد چرا که درآمد متقاضی رشد نیافته و توانایی پرداخت بها کالا را ندارد.

سهراب برجی، رئیس اتحادیه تشکدوزان و صندلی سازان خودرو تهران در پایان خاطر نشان شد: مسئله اصلی ما عدم ثبات در بازار است که بیش از گرانی، چالش‌ انگیز می‌باشد. در صورتی که نگرانی از بابت افزایش قیمت مواد اولیه نداشته باشیم، بازار به طور خودکار به حالت طبیعی باز می‌گردد. اصناف انتظار دارد که دولت با ایجاد ثبات اقتصادی در بازار، حمات ویژه‌ای را از اصناف به عمل آورد.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد