رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12651

برنامه‌ای در خصوص تولید خودروهای اقتصادی به قطعه‌سازان ابلاغ نشده

به گزارش یدکی‌رسانه، امیر حسین جلالی، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران گفت: قطعه سازان با مشکل تامین در حوزه نقدینگی، مواد اولیه و ارز مواجه هستند. در خصوص خودروهای اقتصادی تاکنون برنامه‌ای ابلاغ نشده است اما در صورت برنامه تولید این نوع خودرو، تامین‌کنندگان رده یک عملکرد بهتری را نسبت به سایر قطعه‌سازان خواهند داشت.

امیرحسین جلالی در رابطه با تولید خودروهای اقتصادی در بخش قطعه‌سازی اظهار کرد: اولین ایستگاه در مسیر تولید خودروهای اقتصادی، تعیین مشخصات، نحوه طراحی و فرآیند بهینه سازی می‌باشد البته شایان ذکر است که برنامه‌ای در این زمینه به قطعه‌سازان اعلام نشده است.

وی در ادامه افزود: قطعا تامین‌کنندگان رده یک در این زمینه عملکرد بهتری خواهند داشت. با ارائه تعریف دقیق و درست از طراحی و مشخصات خودرو اقتصادی به دلیل وجود استطاعت مالی بهتر و مواضع محکم‌تر در تعامل با شرکت‌های خارجی، تیروان، (تامین‌کنندگان رده یک) شرایط بهتری را نسبت به سایر قطعه‌سازان خواهند داشت و انتظار می‌رود در زمینه تولید خودروهای اقتصادی عملکرد بهتری را به نمایش بگذارند.

این فعال قطعه‌ساز در صنعت خودرو اضافه کرد: همانطور که از اسم خودروهای اقتصادی مشخص است، قطعا تولید این خودرو با حذف اپشن همراه خواهد بود اما ویژگی‌های حذف شده شامل آپشن‌های ایمنی نبوده و برخی از آپشن‌های غیر ضروری و صرفا تجملاتی حذف می‌شوند.

امیر حسین جلالی، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران در پایان وضعیت قطعه‌سازان را شرح داد و تصریح کرد: قطعه‌سازان یکی از ارکان فعالیت اقتصادی می‌باشند که با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. مشکلات نقدینگی و تامین مواد اولیه مسائلی نیست که بتوان به راحتی از انها عبور کرد. فرآیند تامین ارز به راحتی گذشته حرکت نمی‌کند و مسئله تامین ارز برای قطعه‌سازان مشکلساز می‌باشد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد