رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12562

تدوین هزار استاندارد در حوزه قطعات خودرو تا پایان سال

به گزارش یدکی‌رسانه، مهدی اسلام پناه؛ رییس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: استانداردهای قطعات خودرو تا شهریور امسال به ۵۰۰ استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری و تا پایان سال به هزار استاندارد خواهد رسید.  خودروسازان ملزم هستند که در مسیر تولید خودرو تمامی استانداردها را رعایت کنند.

این فعال حوزه استاندارد ادامه داد: تشکیل کمیسیون‌های تخصصی به همراه تشکل‌های خصوصی و ایجاد روابط می‌تواند در نهایت به تولید، واردات و توسعه صادرات کشور کمک کند.  بهترین راه برای اینکه سازمان ملی استاندارد ایران با تشکل‌های خصوصی رابطه عمیق‌تری داشته باشد استفاده از دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی می‌باشد.

وی در خصوص تحقق شعار سال اظهار داشت: بسته تحولی مربوط به شعار سال در زمینه رشد تولید، تدوین شده است و به زودی برای اجرا، ابلاغ خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه خبر از ترخیص کالاهای وارداتی در کمترین زمان از گمرک خبر داد و تصریح کرد: ۴۳ جلسه مستمر با مدیران کل استان‌های مرزی برگزار شده و به استحضار رئیس جمهور نیز رسیده است.  ۸۰ درصد مجموع کالاهای وارداتی در پتج الی ۷ روز آینده از گمرک ترخیص خواهند شد.

مهدی اسلام‌ پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه خاطر نشان شد: ۲۰ درصد مابقی کالاها نیز برای ترخیص مشمول آزمایش‌هایی هستند که زما‌بر می‌باشد.

دبیر شورای عالی استاندارد گفت: خوشبختانه امروزه دپوی کالا در گمرکات به حداقل رسیده در صورتی که در گذشته ۵٫۵ میلیون تن کالا در گمرک ذخیره شده بود. طرح ویژه عیدانه و مقابله سازمان ملی استاندارد ایران با کم‌فروشی با کمک و همراهی انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی در کشور به خوبی اجرا شدند و حاصل آن کاهش قابل توجه آمار میزان کم‌فروشی بوده است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد