رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12499

تعویض روغن موتور، افزایش قیمت نداشته است.

به گزارش یدکی‌رسانه؛ بیژن نیری، رئیس اتحادیه تعویض روغنی و کارواش‌های کرمانشاه وضعیت این صنف را شرح داده و تصریح کرد: نرخ تعویض روغن موتور از سال گذشته تغییری نداشته است. قیمت تعویض روغن برای هر خودرو با توجه به نوع آن و محصول مصرفی، متفاوت است. این شغل علی‌رغم اینکه از مشاغل وابسته به خودرو است از درآمد ناچیزی بهره‌مند می‌باشد چرا که میزان ازائه این حرفه با تعداد مشتری در تعادل نیستند.

بیژن نیری گفت: در چند سال اخیر استفاده از خودرو افزایش یافته و طبیعتا مشاغلی که با این کالا سر و کار دارند نیز مورد توجه واقع شده‌اند. شغل تعویض روغنی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در چند سال اخیر توجهات به سمت آن جلب شده است.

این مسئول صنفی اظهار کرد: انواع روغن‌ موتور به بازار عرضه شده و بازار به اشباع رسیده است. از سال گذشته تا امروز نرخ تعویض روغن افزاش پیدا نکرده.

وی درباره وضعیت این شغل در کرمانشاه اذعان داشت: نزدیک به ۴۵۰ مغازه تعویض روغنی در کرمانشاه مشغول هستند. حدود ۹۰ درصد این واحدهای صنفی، در حاشیه شهر، ساکن شدند و با توجه به تعداد مشتری و افراد شاغل در این حرفه، این شغل درآمد چندانی ندارد.

بیژن نیری در در رابطه با هزینه کلی تعویض روغن موتور، فیلتر هوا، فیلتر روغن و واسکازین خاطر نشان شد: هزینه تعویض روغن موتور تحت تاثیر نوع خودرو و محصول مورد نیازش می‌باشد بنابراین نرخ تعویض روغن موتور برای هر خودرو متفاوت است. روغن‌های ایرانول، بهران و پارس عمده روغن موتورهای موجود در بازار هستند.

این فعال صنف تعویض روغن موتور ادامه داد: تعویض روغن موتور به مقدار پیمایش خودرو بستگی دارد. پنج تا هفت کیلومتر پیمایش، استاندارد تعویض روغن موتور می‌باشد البته پارامترهایی مانند ترافیک شنی یا آفرود استاندارد را تغییر می‌دهند.

بیژن نیری رئیس اتحادیه تعویض روغنی و کارواش‌های کرمانشاه در پایان گفت: یکی از مشاغل فنی مرتبط با صنعت خودرو، تعویض روغنی می‌باشد اما برخلاف انتظار از درامد بسیار بالایی برخورددار نیست. افراد شاغل در این صنف نیازمند حمایت هستند. انتظار داریم مسئولان ذی‌ربط در این زمینه مساعدت نموده و با در نظر گرفتن بیمه برای صنف تعویض روغنی از این قشر فعال و پرتلاش حمایت کنند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد