رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12522

تولیدکنندگان باتری خودرو عرضه را متوقف کردند.

به گزارش یدکی‌رسانه، حسین علی‌اکبری رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران درباره وضعیت بازار باتری در سال جاری اذعان داشت: زمان افزایش قیمت، تولیدکنندگان عرضه را متوقف می‌کنند تا محصولات را پس از به‌روزرسانی قیمت توزیع کنند. عدم عرضه به معنی کمبود نیست بلکه تنها عرضه متوقف شده است. افزایش قیمت به هزینه‌های تولید بستگی دارد. منتظر هستیم تولیدکنندگان قیمت‌های جدید را اعلام کنند. ممنوعیت فروش باتری نو در ازای دریافت باتری فرسوده، می‌تواند دوگانگی قیمت در بازار را از بین ببرد.

حسین علی‌اکبری در خصوص وضعیت بازار باتری اظهار کرد: تولیدکنندگان، باتری به بازار عرضه نمی‌کنند. هنگام افزایش نرخ محصولات، تولیدکنندگان دست از عرضه به بازار می‌کشند و توزیع را برای مدتی متوقف می‌کنند تا عرضه محصولاتشان را با قیمت جدید از سر گیرند. اکنون که عرضه متوقف شده است، نرخ جدیدی نیز در بازار وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مسئله توقف عرضه را نباید با کمبود اشتباه بگیریم. وقفه در عرضه باتری به معنای کمبود این محصول نیست بلکه تولیدکنندگان در زمان افزایش قیمت محصولات، مدتی عرضه را متوقف می‌کنند و بعد دوباره، کالا را با قیمت‌های به‌روز شده به بازار عرضه می‌دارند.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران در خصوص میزان افزایش قیمت باتری در سال جاری تصریح کرد: افزایش قیمت به هزینه‌های تمام شده تولید باتری بستگی دارد. اتحادیه منتظر است، تولیدکنندگان قیمت‌های جدید را اعلام کنند.

این فعال صنفی صنعت باتری خاطر نشان شد: از سازمان حمایت خواستاریم که الزام عرضه باتری نو به ازای دریافت باتری فرسوده از سوی تولید کنندگان را حذف کند. تولیدکنندگان این موضوع را رعایت می‌کنند و تنها یکی از شرکت‌های تولیدکننده باتری که در واقع بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری کشور نیز می‌باشد باتری نو را به ازای دریافت باتری فرسوده عرضه می کند.

حسین علی‌اکبری رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران در پایان بیان کرد: حذف الزام فروش باتری نو در ازای دریافت نمونه فرسوده باعث شفافیت بازار می‌گردد. قیمت تمام شده باتری مشخص است، با توجه به این موضوع، اگر فروش باتری نو به ازای دریافت نمونه فرسوده ممنوع شود دوگانگی قیمت در بازار نیز از بین خواهد رفت.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد