رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12596

سامانه شفافیت فروشگاهی و سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی ادغام شوند.

به گزارش یدکی‌رسانه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران با معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر دیدار و به گفت وگو نشست. در این گفت وگو مشکلات اصناف شرح داده شد.

به گزارش یدکی‌رسانه، رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص این دیدار به پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران گفت: یکی از مواردی که درباره آن با معاون اول رئیس جمهور صحبت شد درباره مشابهت سامانه شفافیت فروشگاهی و سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی است که متولی سامانه اول، وزارت اقتصاد و دارایی و متولی سامانه دوم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

نوده فراهانی با انتقاد از موازی کاری این دو سامانه گفت: خواسته ما از دولت این است که این دو سامانه ادغام شده و در راستای نحوه استفاده از آن، آموزش‌های کافی برای اصناف در نظر گرفته شود. در این راستا مقرر شد اتاق اصناف ایران موارد کارشناسی شده در این باره را به صورت مکتوب به معاونت اول رئیس جمهور ارائه دهد.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: رسیدگی به مشکلات مالیاتی اصناف نیز مورد درخواست اصناف از دولت است. به عنوان نمونه وزارت اقتصاد و دارایی تنها چهار شرکت معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی را معرفی کرده است. سوال ما این است که آیا چهار شرکت برای چنین کار وسیع و بزرگی کفایت می کند؟ که اگر کافی نیست چرا پیش از اینکه زیرساخت ها مهیا شده و آموزش و اطلاع رسانی گسترده انجام شود، چنین قانونی ابلاغ و مردم ملزم به رعایت آن می‌شوند.

وی همچنین گفت: از دیگر موارد مورد تاکید در این دیدار، رسیدگی به مشکلات اصناف ناشی از درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف بود. همچنین بر افزایش زیرساخت های آموزشی اصناف نیز تاکید شد.

به گفته نوده فراهانی، در این دیدار همچنین گزارشی از آخرین اقدامات و عملکرد اتاق اصناف ایران به معاون اول رئیس جمهور ارائه شد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد