رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12607

لنت ترمز آماده صادرات

به گزارش یدکی‌رسانه، مسعود حسن‌پور، دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ اذعان داشت: تامین مواد اولیه از مهم‌ترین چالش‌های لنت سازان ترمز می‌باشد. مواد اولیه در داخل به میزان کافی موجود نیست و بخش وسیعی از نیاز تولیدکنندگان از طریق واردات مرتفع می‌شود که باید به موقع تامین گردد تا چرخه تولید دچار مشکل نشده و حرکت کند. تولید داخل نه تنها بازار را تامین کرده بلکه می‌توان در بخش صادرات نیز، اقداماتی را انجام داد.

مسعود حسن‌پور اظهار کرد: مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان لنت ترمز مانند گرافیت یا رزین و سایر موارد اینچنینی به دلیل عدم وجود معادن آنها در کشور، در داخل تولید نمی‌شوند. اگر معادن آنها نیز باشد، جوابگوی حجم تولید داخل نیست بنابراین باید مواد اولیه را از طریق واردات تامین کنیم. تولیدکنندگان لنت ترمز از مسئولین انتظار دارند که موانع  تامین مواد اولیه را رفع کنند. تولیدکنندگان این صنعت برای پیشرفت و ارتقاء کیفیت محصولاتشان تلاش بسیاری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: تولیدکنندگان لنت ترمز برای تداوم تولید به مواد اولیه نیاز دارند که به موقع تامین شود. اگر مواد اولیه لازم سر وقت تامین نشود نه تنها صنعت مذکور بلکه ساخت سایر قطعات خودرو نیز با مشکل مواجه می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ مهم‌ترین چالش‌های این صنعت را تامین مواد اولیه و تخصیص ارز خواند و تصریح کرد: نباید از صحبت درباره واردات مواد اولیه این مسئله برداشت شود که تولید داخل پاسخگو نیست بنابراین باید به واردات روی بیارویم بلکه باید به این نکته دقت کنیم که با رفع موانع تولید، مسیر تولید را برای تولیدکنندگان هموار کنیم.

حسن پور درباره ظرفیت تولید یاداور شد: نزدیک به ۲۳ میلیون دستگاه خودرو سبک و سنگین در کشور وجود دارند که به طور سالانه  ظرفیتی بین ۷۰ الی ۷۵ هزار تن لنت ترمز از بازار تقاضا می‌کنند. از آنجایی که ظرفیت تولید داخل، ۱۰۰ هزار تن می‌باشد علاوه بر تامین بازار داخل در حال تدوین برنامه‌های صادراتی هستیم.  محصولات داخل از کیفیت مطلوب برخوردار بوده و مورد تایید سازمان ملی استاندار هستند. لنت‌های ترمز همه مدل‌های خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین از جمله کامیونف کامیونت، تریلر، مینی‌بوس، اتوبوس، شاسی، قطعار و مترو و حتی انواع موتور سیکلت؛ تولید داخل شده و به میزان لازم و با کیفیت بالا تولید می‌شوند.

این فعال در صنعت لنت ترمز و کلاچ در ادامه اضافه کرد: از انجایی که لنت مورد نیاز تمامی خودروهای داخلی و خارجی موجود در کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، تولید می‌شود انتظار داریم تدابیری به جهت جلوگیری از واردات این کالا به کشور اتخاذ شود.

مسعود حسن‌پور، دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ در پایان در خصوص برنامه تولیدکنندگان لنت ترمز در جهت تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم گفت: بقای تولیدکننده در گرو تولید است. تولیدکنندگان لنت ترمز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و خود در جهت تداوم این مسئله تلاش می‌کنند اما نباید منکر کمک‌های بیرونی شد و بخشی از بقای تولید لنت ترمز در کشور در گرو رفع موانع تامین مواد اولیه می‌باشد. قطعا با رفع موانع تولید، تولید افزایش یافته و در پی آن با تعادل قیمت‌ها، تورم از بین می‎‌رود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد