رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12604

فروشنده هست، خریدار نیست !

به گزارش یدکی‌رسانه، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌‎داران و فروشندگان خودروی تهران در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در طی دو هفته گذشته روند قیمت‌ها کاهشی بوده و از طرفی تعداد فروشندگان خودرو در بازار از تعداد خریداران بیشتر شده است. اگر این روند ادامه یابد، احتمال تداوم کاهش قیمت وجود دارد.

سعید موتمنی اظهار کرد: بازار در حال حاضر ثابت بوده و تقریبا درصد معاملات انجام شده به صفر رسیده است. فروشنده در بازار بسیار است اما خریدار برای خرید مراجعه نمی‌کند و درواقع وزنه فروشنده و خریدار به سمت فروشنده بسیار سنگین‌تر است. علاوه بر رکود بازار و نبود خریدار، قیمت‌ها نیز در طی دو هفته همچنان در مسیر کاهشی حرکت می‌کنند. کاهش ده الی ۱۶ درصدی در تمام محصولات داخلی و مونتاژی مشاهده شده است.

وی ادامه داد:  دنا اتوماتیک که به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده بود با کاهش ۹۰ میلیون تومانی به قیمت  ۹۲۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما به ۷۵۰ میلیون تومان بازگشت. قیمت خودروی مذکور، ۹۲۰ میلیون تومان بود.کاهش قیمت، خودروهای مونتاژی را نیز بی‌ نصیب نگذاشته است.  تیگو ۸ پرومکس که با قیمت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد در مسیر کاهش به قیمت سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. فیدلیتی از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با کاهش ۲۵۰ میلیون تومانی به دو میلیارد و ۵۰ میلیون تومان و دیگنیتی نیز با نزول ۲۵۰ میلیون تومانی، از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دو میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان رسید.

این مسئول صنفی تصریح کرد: خودروهای داخلی، مونتازی و  حتی وارداتی نیز در مسیر کاهش قیمت قرار گرفتند. محصولات سایپا، حدود ده درصد و خودروهای ایران‌خودرو نیز بین ده ال ۱۶ درصد نزول قیمت را تجربه کرده‌اند.

سعید موتمنی،  رئیس اتحادیه نمایشگاه‌‎داران و فروشندگان خودروی تهران در پایان اضافه کرد: با توجه به وضعیت موجود احتمال تداوم روند کاهشی وجود دارد. قیمت‌ها همچنان در مسیر نزول حرکت می‌کنند از سوی دیگر، فروشنده در بازار بسیار زیاد بوده و نسبت به آن خریداران بسیار کمتر هستند بنابراین فروشندگان خودرو حاضرند، خودرو را با قیمت کمتری به فروش برسانند. اگر فرآیند واردات نیز متوقف نشود؛ شاهد کاهش قیمت بیشتری در بازار خودرو خواهیم بود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد