رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12579

نشست اتحادیه لوازم یدکی با انجمن سازندگان قطعات خودرو

به گزارش یدکی‌رسانه، جدیدترین آمارها از حجم فروش سالانه شش تا هشت میلیارد دلار قطعات یدکی در بازار حکایت می‌کنند. این رقم بر حسب اینکه اقلامی مانند قطعات پرمخاطب، روغن و باتری لحاظ می‌گردد یا نه محاسبه می‌شود. در این بازار، سهم فروش خودروسازان از بازار قطعات یدکی حدود ده درصد و قطعه‌سازان از سهم ۱۵ درصدی برخورددار هستند. بازار قطعات یدکی خودرو با مشکلات و چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند بدین جهت اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور در هم‌اندیشی با اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان  لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهایی مناسب در حوزه بازار قطعات یدکی خودرو پرداخته و نشستی با هدف هم‌افزایی و همفکری به جهت بهبود بازار مذکور برگزار کردند.

منصور منصوری اظهار کرد: از موضوعات محوری و اساسی که در نشست هم‌اندیشی انجمن ساندگان قطعات و اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران مورد بررسی قرار گرفت، مسئله قاچاق قطعات یدکی خودرو و نصب شناسه کالا بود. دو موضوع مذکور نیازمند همفکری و همکاری هر دو حوزه می‌باشد و علاوه بر جلوگیری از توزیع قطعات قاچاق می‌‌تواند اطمینان و رضایت مصرف‌کنندگان را در سه بخش اصالت، کیفیت و قیمت قطعات را حاصل کند.

وی در ادامه افزود: برای رفع مشکلات و همچنین تبادل راهکارها و تجربیات، این نشست برگزار شد. همفکری و استفاده از تجربیات هر دو صنف می‌تواند علاوه بر حل مشکلات حوزه لوازم یدکی خودرو به اجرای بهتر سیاست‌های دولت در این بخش از صنعت خودرو نیز کمک کند.

این فعال در صنعت قطعه‌سازی خاطر نشان شد: ارتباط موثر بخش تولید، توزیع و خدمات علاوه بر رضایت مشتریان از سرمایه تولیدکنندگان داخلی نیز حفاظت می‌کند. تولید در حوزه تولید قطعات از ظرفیت مطلوب برخورددار است و ایجاد همکاری‌های اینچنینی می‌تواند از واردات لوازم یدکی مشابه جلوگیری و مازاد تولید را به همراه داشته باشد همچنین تبادل اطلاعات سازنده در بخش نیاز بازار افتر مارکت مانعی بر سر راه خروج ارز و واردات بی‌رویه قطعات می‌باشد. صنعت قطعه‌سازی از ظرفیت مناسبی برای تولید محصولات مورد نیاز برخورددار است. این چنین هم‌افزایی‌ها برای تامین قطعات پرمخاطب بازار داخل، بستر مناسبی را فراهم می‌کند که در پی آن از سرمایه تولیدکنندگان داخلی نیز حفاظت می‌شود.

منصوری رضایت مشتریان را محور ایجاد همکاری‌ها خواند و ادامه داد: از عوامل موثر بر قیمت در بازار، کمبود قطعات در حوزه خدمات می‌باشد. با توجه به این مسئله همکاری و تعامل دو گروه توزیع و تولید بازار لوازم یدکی خودرو می‌تواند نیاز بازار را تامین کرده و همچنین نظارت بر کیفیت قطعات وارداتی را نیز افزایش دهد.

این مقام صنفی در انجمن سازندگان قطعات خودرو کشور در خصوص سایر برنامه‌های انجمن عنوان کرد: نشست مشترک بعدی انجمن با نمایندگی و تعمیرگاه‌های مجازی خواهد بود. این نشست باعث تامین قطعات مورد نیاز مشتریان توسط تعمیرگاه‌ها و همچنین تضمینی برای کیفیت و قیمت قطعات یدکی مصرفی توسط مشتریان می‌باشد.

منصور منصوری دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور، در پایان بیان داشت: شرکت‌های قطعه‌سازی، از ظرفیت تولید برخورددار هستند. بازار نیز نیازمندی‌هایی دارد. با تعامل و هم‌افزایی بخش تولید و خدمات می‌توان قطعات یدکی استاندارد با شاخصه‌هایی چون تضمین اصالت، کیفیت، گارانتی و قیمت مناسب را به بازار عرضه کرد. در این صورت مشتریان با اطمینان خاطر به تعمیرگاه‌ها مراجعه خواهند کرد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد