رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12637

نظارت شدید بر فعالیت تعمیرکاران خودرو در شهرستان بوشهر

به گزارش یدکی‌رسانه در پی اعلام نارضایتی مردم استان بوشهر از نحوه خدمت رسانی صنف تعمیرکاران خودرو، جلسه‌ی هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات نحوه ارائه خدمات صنف تعمیرکاران اتومبیل با حضور مشاور اجرایی مدیرکل صمت ، رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌ها اداره کل ، کارشناس نحوه عرضه کالا و خدمات اداره کل ، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران و لوازم یدکی اتومبیل و رئیس بسیج اداره کل برگزار شد. رضا جمالی عنوان کرد: در خصوص ارائه خدمات دهی تعمیرکاران اتومبیل در سطح شهرستان بوشهر، مطالبات و شکایاتی از شهروندان دریافت شده است. اتحادیه صنف مربوطه موظف است در ساماندهی نحوه ارائه خدمات مربوطه( نرخ گذاری مشخص ) با کمیته نرخ گذاری اداره کل و کمیسیون نظارت هماهنگ شده و در جهت اعلام و تصویب قیمت ها تا پایان خردادماه سال جاری اقدام کند.

مشاور اموراجرایی مدیرکل صمت استان بوشهر، حسن ملک زادگان اذعان داشت: برخی از صنوف تعمیرکاران طبق گزارشات مردمی، نحوه خدمت رسانی مطلوبی را نداشته‌اند که برای احقاق حق شهروندان، مسئله مذکور باید به طور جدی مورد پیگیری واقع گردد.

ملک زادگان در ادامه افزود: اتحادیه صنف تعمیرکاران با تعامل کمیته نرخ گذاری و کمیسیون نظارت اتومبیل باید تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲، قیمت‌ها را اعلام و تصویب کنند. این مسئله برای جلوگیری از تعدد قیمت‌ها و به کارگیری نرخ‌های سلیقه‌ای در بخش خدمات تعمیرکاران اتومبیل در رسته‌های تعویض روغنی و پنچرگیری لاستیک ، مکانیکی، جلوبندی و خدمات سرویس و شتشو خودرو پیگیری خواهد شد.

همچنین مقرر گشت که تا پایان خرداد سال جاری اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو نسبت به شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب اقدام و آنها را در مسیر قانونی دریافت پروانه کسب همراهی کند.

این مقام مسئول یادآور شد: بعد از پایان مهلت ذکر شده با واحدهای فاقد پروانه کسب که شرایط دریافت مجوز کسب را نداشته و با به دلایل دیگر برای اخذ پروانه کسب‌ و‌کار اقدام نکرده‌اند طبق قانون برخورد خواهد شد.  همچنین واحدهای صنفی موظف هستند که نرخ نامه را در معرض دید مشتریان قرار دهند به طوری که برای همگان قابل مشاهده باشد.

حسن ملک زادگان، مشاور اموراجرایی مدیرکل صمت استان بوشهری در پایان خاطر نشان شد: مصوبات ذکر شده در مدت زمان ده روزه مورد بررسی و رصد قرار خواهد گرفت و نتیجه اقدامات انجام شده به استحضار مردم شریف شهرستان بوشهر رسانده خواهد شد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد