رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12487

چالش نقدینگی مانعی در مسیر استفاده از پتانسیل قطعه‌سازان

به گزارش یدکی‌رسانه، حسن وطنی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور درباره توانمندی قطعه‌سازان گفت: قطعه‌سازان ایرانی از ظرفیت بالایی در دانش فنی برخورددار هستند و در صورت وجود شرایط مناسب می‌توانند، صادرات این حوزه را رونق ببخشند. همکاری قطعه‌سازان ایرانی با شرکت‌های فرانسوی ماحصلی چون ساخت خودرویی مانند پژو ۲۰۰۸ را داشته است. برای استفاده از پتانسیل موجود باید مشکلات نقدینگی و روند نقل و انتقال پول حل شود تا با ارتباط با شرکت‌های خارجی، بتوانیم زمینه صادرات را فراهم کنیم.

حسن وطنی با یادآوری توانمندی‌های قطعه‌سازان اظهار کرد: قطعه‌سازان از توانمندی‌های بالایی برخورددار هستند. متاسفانه چالش نقدینگی، دایره حرکت ما را کوچک کرده است. اگر مشکلات نقدینگی حل شود و بتوانیم با شرکت‌های خارجی ارتباط برقرار کنیم، می‌توانیم بستر مناسبی را برای صادرات در صنعت قطعه‌سازی ایجاد کنیم.

این فعال در صنعت قطعه‌سازی ادامه داد: پتانسیل بسیار بالایی در بخش دانش فنی در صنعت قطعه‌سازی کشور وجود دارد اما مشکلات نقدینگی، اجازه استفاده صد درصدی از این ظرفیت را نمی‌دهد.

وی خاطر نشان شد: در زمان حضور شرکت‌های رنو و سیتروئن در ایران، بسیاری از قطعه‌سازان به زنجیره تامین این شرکت‌ها وارد شدند. این قطعه‌سازان با تعدادی از شرکت‌های فرانسوی قرارداد بسته و همکاری کردند. نتیجه این تجربه، ساخت خودروهایی با تکنولوژی بالا چون پژو ۲۰۰۸ بود که توسط قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی تولید شدند.

حسن وطنی،  عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌ سازی کشور تصریح کرد: در صورتی که چالش نقدینگی که در پی قیمتگذاری دستوری ایجاد شده، حل شود و بتوانیم با شرکت‌های خارجی ارتباط برقرار کنیم، همچنین اگر روند نقل و انتقال پول تسهیل شود قطعه‌سازان می‌توانند در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کنند. کشور روسیه از ظرفیت‌ قطعه‌سازان ایرانی بسیار استقبال کرد. شرکت در این نمایشگاه‌ها زمینه توسعه صادرات در صنعت قطعه‌سازی را فراهم می‌کند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد