رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2239

برای تولید خودرو با کیفیت ، حمایت از قطعه‌سازان الزامی است

مشاور انجمن قطعه سازان گفت : از آنجایی که ارتباط ما با جهان صنعت و فناوری، در این سالها کمتر شده بود با بهبود روابط مسلما به برقراری ارتباط و تعامل با شرکت‌های صنعتی دنیا نیازمندیم.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : با توجه به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به توسعه همکاری ها و سرمایه‌گذاری در صنعت قطعه سازی کشور انتظار می‌رود افق روشنی پیش‌روی صنعت قطعه‌سازی ترسیم شود.

وی تاکید کرد : در صورتی که خودروسازان حرکت و جهشی منطقی در منظور کسب تکنولوژی های جدید و اصلاح ساختار مدیریت ها در این بخش داشته باشند طبعا بخش زیادی از مشکلات این صنعت به سرعت حل خواهد شد .

وی افزود : پیش بینی می شود با تامین نقدینگی و منابع لازم و آغاز همکاری های جدید و انتقال تکولوژی روز در این صنعت بتوان گام های موثری را در تولید و ارتقاء صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور برداشته شود.

وی با توجه به تشکیل کمیته مشترک خودروسازان و قطعه سازان اظهار داشت : در شرایطی که قطعه سازان و خودروسازان با مسائلی خارج از کنترل مواجه هستند که بخش زیادی از آنها به سیاست های دولت و شرایط اقتصادی کشور باز می گردد پیش بینی می شود تشکیل این کمیته مشترک تا چه حدودی در رفع مسائل و مشکلات فی مابین راهکار منطقی باشد.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور خاطر نشان کرد : هر چند تشکیل این کمتیه نقش مثبتی در شرایط فعلی این صنعت دارد اما انتظار می رود علاوه بر این مساله ، با ایجاد همکاری های گسترده قطعه سازان داخلی و خارجی و اجرای برنامه استراتژیک صنعت خودرو و قطعه سازی بسیاری از این مسائل حل شوند.

رزم خواه افزود : حمایت از قطعه ساز ، حمایت از اشتغال است چرا که قطعه سازان در ردیف بنگاههای اقتصادی قرار داشته که در اشتغالزایی بخش صنعت نقش موثر و گسترده ای دارند.

وی گفت : برای تولید خودرو با کیفیت در کشور حمایت از قطعه‌سازان الزامی است، زیرا با حمایت از قطعه‌سازان، خودروسازان نیز حمایت خواهند شد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت قطعه سازی کشور خاطر نشان کرد : در صورتی که قرار شود قطعه‌سازی خارجی به کشور بیاید، فعالیت آنها باید در گرو مشارکت با قطعه‌سازان داخلی باشد تا در این راستا موجب تقویت این صنعت و حمایت از اشتغال و تولید داخل شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد